Welkom

Welkom in de Emotions Gallery van Thea Roelofs.



Thea Roelofs Art Gallery

Ga naar: Schilderijen Thea Roelofs Art Gallery



Thea Roelofs China Gallery

vrijdag 25 februari 2011

Herinneringen

Nu ik weer in Hengelo woon
Komen herinneringen boven
Uit mijn Jeugd
Vaak fietsten we met Pa
naar het Lonnekermeer
En dat doet me zeer
Want mijn Pa leeft niet meer

Maar mijn Vader kwam van oorsprong
uit “De Noork”
En alles daar buiten was maar niks
Hij wilde ook steeds terug naar zijn roots
Een soort Hill-Billy, vol rocking-bloods
Hij las cowboy boeken van Conny coll
Hij was sterk, en niets was hem te dol

Hij wees ons bij het lonnekerbos
een graf aan van een Duitse Soldaat
De helm lag nog steeds op het graf paraat
Vol eerbied stonden wij daarvoor,
Een jonge man die zijn leven verloor.
Pa verbood ons aan die helm te komen
Daaraan gaven we gehoor

Heel veel later , keken we nog eens
naar het graf, van deze onbekende soldaat
De helm lag niet meer paraat
Hij was weg genomen
Maar de Soldaat,
hebben wij in ons hart mee genomen

THEA ROELOFS 7-1-2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten