Welkom

Welkom in de Emotions Gallery van Thea Roelofs.



Thea Roelofs Art Gallery

Ga naar: Schilderijen Thea Roelofs Art Gallery



Thea Roelofs China Gallery

vrijdag 25 februari 2011

Lambertuskerk

In Hengelo, de Lambertuskerk
Midden in het centrum
Groot, machtig en sterk.
Een symbool voor deze Stad
En met open deuren,
Dat doet je als mens nog wat.

Op zijn torenpunt, een verlicht kruis
Daar was mijn Vader,
bijna voor op zijn knieƫn gegaan,
ver van zijn huis.

We fietsten op het Bartelinkslaantje
Ik was nog een kind
We waren bij Boer Schothorst geweest
Zij waren met mijn Pa bevriend
Plotseling zag mijn Vader
Dit kruis hangen in de lucht.

Hij werd heel erg stil, en zei,

Thea-tje zie je, wat ik zie?
Ik zou bijna op mijn knie gaan
Dit Kruis heb ik daar nooit zien staan?
Het was toen indertijd net een nieuw
verlicht Kruis, op dit machtig Godshuis.

We vonden het mooi. Het maakte ons stil.
Deze mooie Lambertuskerk
Vol geschiedenis in Godswil.

THEA ROELOFS 30-11-2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten