Welkom

Welkom in de Emotions Gallery van Thea Roelofs.



Thea Roelofs Art Gallery

Ga naar: Schilderijen Thea Roelofs Art Gallery



Thea Roelofs China Gallery

donderdag 15 juli 2010

Zwaluwen

Zo eind april, gaat het meestal gebeuren
Op onze boerderij open we de staldeuren
Om de zwaluwen te verwelkomen,
Van hun lange trip
En ik heb dan ook echt schik
Als ik enkele paartjes zie.

Dan denk ik: Dapper klein genie,
Helemaal uit zo,n ver warm land
Terug naar hun oude nestjes,
Op het Hollandse platteland.
Jaren komen ze al in stal en schuur
Er hangen ook diverse nesten,
Aan balken en muur.

Men mag er beslist niet aankomen
Ook aan de jongen niet
Omdat ze dan niet meer gevoederd worden,
Door de ouders niet
Maar zovele jaren zwaluwen plezier
Weten we dat ook, en doen we dat niet hier.

We zorgen voor fruit en water in de tuin
En geven de zwaluwen hun ruim
Lief, klein zwaluw-genie
Ik ben zo blij dat ik je weer zie.

Thea Roelofs 10 juni 2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten